Christmas gift

Brugerbetingelser

І. Generelle vilkår og betingelser

1. Disse forretningsbetingelser (i det følgende også benævnt "Betingelserne") regulerer forholdet mellem parterne i købsaftalen, hvor på den ene side Ksisters Sp.z o.o. registreret på 50 Nowogrodzka Street, Suite 515, Warszawa, kode 00-695, opført i det nationale domstolsregister, der administreres af distriktsdomstolen i Warszawa, 12. handelsafdeling i det nationale domstolsregister under nummer WA.XII NS-REJ.KRS/19689/21/434, med en aktiekapital på PLN 5.000,00 (fuldt indbetalt), REGON nr. 388839360, NIP nr. PL7011031806, KRS: 0000894651 (i det følgende også benævnt "Ksisters" eller "Sælgeren"), og på den anden side Køberen.

2. Køberen er en person, der har indgået en købsaftale med sælgeren og købt varer fra sælgeren via onlinebutikken på webstedet https://ksisters.dk er berettiget til at fremsætte krav om ansvar for mangler ved varerne (i det følgende benævnt "køberen"). Køber kan være en fysisk person, der ikke handler som led i sin virksomhed, sit arbejde eller sit erhverv på tidspunktet for indgåelsen af denne aftale, og en sådan person betragtes som en forbruger (i det følgende også benævnt "Forbrugeren").

3. Ved at afgive en ordre bekræfter køberen, at han har læst disse regler.

4. Disse vilkår og betingelser samt købsaftalen er på dansk.

ІІ. Informationssikkerhed og -beskyttelse

1. Ved køb af varerne giver køber følgende oplysninger:
- for- og efternavn/firmanavn,
- fast bopæl/registreret kontor;
- e-mail-adresse;
- telefonnummer;
- Hvis køberen er en iværksætter og har et registreringsnummer og et momsnummer, skal han/hun i dette tilfælde også give disse oplysninger.

Ovenstående data er nødvendige for identifikation af køberen og yderligere kommunikation med henblik på levering af varerne.

2. Vilkårene for behandling af personoplysninger og specifikationer af specifikke personoplysninger, som køberen accepterer, er indeholdt i dokumentet «Beskyttelse af Personoplysninger».

3. Som en del af klageproceduren kræves følgende oplysninger fra kunderne: navn, efternavn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Alle personoplysninger, der indhentes på denne måde, behandles udelukkende til de formål, der er nødvendige for klagebehandlingen. Køberen har ret til at ændre sine personlige data, herunder retten til at anmode om en forklaring og/eller kræve sletning af fejlagtigt indtastede data samt andre rettigheder, der er givet ved lov.

ІІІ. Indgåelse af salgs- og købsaftalen

1. Aftalen indgås elektronisk, på afstand (via e-mail), dvs. på grundlag af købers elektroniske ordre (ved at sende ordren sender køber et tilbud om at indgå en købs- og salgsaftale), som bekræftes af sælger (accept af tilbuddet).

2. Salgskontrakten oprettes ved at sende ordren til køberen og acceptere ordren af sælgeren. Sælger vil straks bekræfte denne accept over for køber ved at sende et informationsbrev til den e-mailadresse, der er angivet i ordren. Køber kan finde et link til den aktuelle version af reglerne i informationsbrevet.

3. I henhold til salgs- og købsaftalen forpligter sælger sig til at overdrage de varer, der er genstand for salg og køb, til køber, og køber forpligter sig til at acceptere varerne og betale købsprisen til sælger. Sælger forbeholder sig ejendomsretten til varerne indtil fuld betaling af prisen. Sælger sender varerne til den udpegede transportør med henblik på overførsel af varerne til den endelige køber. Sælger leverer kontraktens genstand til køber i den aftalte mængde, kvalitet og udformning. Hvis det ikke er aftalt, hvordan varerne skal pakkes, vil sælgeren pakke varerne på den måde, der er nødvendig for at bevare varerne og beskytte dem. Sælger vil også pakke varerne til transport.

IV. Pris og betalingsbetingelser

1. Køber modtager varerne til den pris, der er gældende på tidspunktet for afgivelse af ordren. Køber har mulighed for at gennemgå den samlede pris, inklusive moms og andre afgifter, inden ordren afgives.

2. Sælgeren accepterer følgende betalingsbetingelser:
- online betaling,
- kontant ved levering (med kort ved modtagelse, midler accepteres fra kunden af transportøren). Detaljer kan findes på linket: "Levering og Betaling".

3. Varerne forbliver sælgers ejendom, indtil de er betalt fuldt ud. Risikoen for skader på varerne overgår efter overdragelsen af varerne til køberen. Ved forsendelse af varer pr. efterkrav er oplysninger om betalingsbetingelser ikke genstand for ændringer.

V. Betingelser for levering

1. Betingelserne for levering af varer inden for de betingelser, der er fastsat i kontrakten, er:
- bekræftelse af ordren;
- tilgængelighed af de bestilte varer i mængden i henhold til den elektroniske ordre;
- betaling i overensstemmelse med oplysningerne på hjemmesiden i afsnittet "Levering og Betaling".

2. Mulige metoder til levering af varer inden for Kongeriget Danmarks område (undtagen Færøerne og Grønland):
- Levering af varerne til adressen eller til transportørens filial pr. efterkrav. Varerne sendes af transportøren. Transportøren leverer pakker på arbejdsdage, normalt inden for 3-6 arbejdsdage fra datoen for afsendelse af varerne.
- Levering af varer til adressen eller til transportørens kontor på forudbetalt basis. Varerne leveres på samme vilkår som kontant ved levering, men køber aftaler med sælger en individuel betalingsmetode. Køber er forpligtet til at tage imod varerne fra en tredjepart (sælgers transportpartner).

3. Sælgers forpligtelse til at levere de bestilte varer opfyldes ved at transportere og overdrage varerne til transportøren (transporttjenesten) til videre eskorte til destinationen. Ansvaret for utilsigtet tab, skade eller ødelæggelse af varerne overgår til køberen på tidspunktet for accept af varerne eller på det tidspunkt, hvor køberen var forpligtet til at acceptere varerne, men ikke gjorde det i strid med betingelserne i salgsaftalen.

4. Sælgeren kan opkræve et gebyr for levering af varerne. Detaljerede oplysninger om omkostninger og leveringsbetingelser findes i afsnittet "Levering og Betaling". Derudover gives oplysninger om pris, dato og omkostninger for levering under bestillingsprocessen og bekræftes af Ksisters i en e-mail, der sendes til køberen.
Et skattedokument (faktura) leveres til Køber sammen med varerne. Alle priser er inklusive moms.

VI. Opsigelse af kontrakten

1. Opsigelse af aftalen af køberen, som er en forbruger:

Køber har ret til at træde tilbage fra kontrakten uden nogen grund inden for 14 kalenderdage fra datoen for modtagelse af varerne eller fra datoen for indgåelse af kontrakten om levering af tjenesteydelser. Ksisters tillader dog købere at trække sig ud af kontrakten inden for 90 dage fra datoen for modtagelse af ordren, og det er nødvendigt at sende et brev til sælgeren til e-mail-adressen [email protected] om tilbagetrækningen inden for den angivne periode. Formularen for afslag på at udøve forbrugerens ret til at trække sig tilbage fra salgskontrakten kan downloades her.

Efter indsendelse af fortrydelsesformularen sender Ksisters returnummeret på fragtbrevet til kunden. Hvis forbrugeren ønsker at udøve fortrydelsesretten under hensyntagen til oplysningerne i returformularen ved hjælp af returforsendelsesnummeret, skal han / hun sende varerne via den angivne transportør inden for 5 dage. De returnerede varer skal ledsages af al dokumentation, f.eks. den originale faktura, prøver, instruktioner og anden dokumentation for varerne, der blev leveret til ham/hende sammen med varerne.

Omkostningerne ved returnering af varerne afholdes af forbrugeren. I tilfælde af tilbagetrækning fra kontrakten inden for 14 dage fra datoen for levering af varerne har forbrugeren også ret til refusion af leveringsomkostningerne med et beløb svarende til den billigste leveringsmulighed. I tilfælde af en senere tilbagetrækning vil forbrugeren kun modtage en refusion af varens værdi.

Ovennævnte beløb vil blive refunderet til forbrugerkøberen straks, senest 14 dage fra datoen for modtagelse af returneringen. Medmindre andet er aftalt, refunderes midlerne på samme måde, som køberen foretog betalingen.

2. Forbrugeren kan ikke træde tilbage fra aftalen i tilfælde af:

  • salg af varer, der er fremstillet efter forbrugerens særlige specifikationer, varer, der er fremstillet på bestilling, eller varer, der er beregnet specielt til én forbruger;
  • salg af letfordærvelige varer;
  • hvis varernes holdbarhed er udløbet, mens varerne er i forbrugerens besiddelse;
  • salg af varer i beskyttende emballage, som ikke kan returneres af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, og hvis beskyttende emballage er blevet beskadiget efter levering;
  • salg af varer, der på grund af deres natur kan blandes uløseligt med andre varer efter levering.
  • 3. Hvis Ksisters ikke leverer ordren inden for 30 dage fra ordredatoen, har køber ret til at træde tilbage fra aftalen.

    VII. Ansvar for produktfejl og garanti

    1. Vilkår og betingelser for produktgarantien er underlagt disse vilkår og betingelser og de gældende lovbestemmelser i Kongeriget Danmark.

    2. Ksisters er ansvarlig for mangler, der opstår efter, at varen er overdraget af køber i garantiperioden (reklamationsretten). Garantiperioden for alle varer, der tilbydes i Ksisters online butik, er 24 måneder, medmindre en kortere periode er angivet på varerne. Garantiperioden starter fra det øjeblik, køber modtager varerne.

    3. Den Europæiske Union bruger også en enkelt udløbsdato - Perioden efter åbning (PAO). Denne dato påføres direkte på produktet eller emballagen i form af et ikon, der viser et åbent glas med et tal indeni, der repræsenterer antallet af måneder, hvor produktet skal bruges. Produkterne skal bruges inden for den angivne periode efter åbning.

    VIII. Klage

    1. Hvis der er en mangel ved leverancen, vil Ksisters kompensere kunden i form af en kupon. Kunden kan også kræve, at manglen afhjælpes ved omlevering. Hvis det ikke er muligt eller rentabelt for Ksisters at afhjælpe manglen, har køber ret til et afslag i købesummen og - hvis der er tale om en væsentlig mangel - til at hæve købsaftalen.

    2. Varerne anses især for at være mangelfulde, hvis de ikke har de sædvanlige eller angivne egenskaber eller ikke er egnede til formålet eller ikke opfylder lovmæssige krav eller ikke er leveret i den aftalte mængde. Overfølsomhed eller allergiske reaktioner på de leverede varer er ikke grund til at anerkende en mangel ved varerne. Ligeledes udgør mangler ved gaver eller gratis varer, der ikke er omfattet af ordren, ikke en mangel ved varen. Produktbilleder i vores onlinebutik er kun til illustrative formål og udgør ikke en bindende beskrivelse af produktets egenskaber (f.eks. kan emballagen afvige på grund af ændringer foretaget af producenten).

    3. Klager skal sendes til [email protected] med den klageformular, der er tilgængelig her. Når du udfylder formularen, skal du ikke glemme at beskrive fejlen og vedhæfte fotos af det defekte produkt (hvis det er muligt). De varer, der er genstand for klagen, skal efter bekræftelse sendes med den udfyldte formular ved hjælp af fakturanummeret på fragtbrevet inden for 5 dage via det logistikfirma, der er angivet af kunden i returformularen.

    4. Ksisters vil informere kunden om behandlingen af klagen, især om modtagelsen af klagen og dens positive eller negative behandling, via e-mail eller sms, inden for 30 dage fra datoen for dens indsendelse. Ksisters kan også kontakte kunden telefonisk.

    5. Reklamationen vil blive behandlet med det samme. Behandlingen af reklamationen, herunder afhjælpning af manglen, må normalt ikke overstige 30 dage. I modsat fald har køber ret til at træde tilbage fra købsaftalen. Køber skal hjælpe Ksisters med at overholde fristen.

    6. I tilfælde af et positivt krav afholder Ksisters omkostningerne ved returnering af varerne.

    IX Loyalitetsprogram - Ksisters Club

    1. Ved køb af produkter i Ksisters online butik bliver du medlem af Ksisters club Loyalty Programme (herefter benævnt Loyalty Programme eller Ksisters club).

    2. Som en del af loyalitetsprogrammet modtager medlemmet cashback til loyalitetskontoen for køb foretaget i Ksisters onlinebutik. Beløbet for Cashback krediteret for loyalitet svarer til købsprisen i DKK.

    3. Jo flere produkter et medlem af loyalitetsprogrammet køber, jo flere fordele får vedkommende. De loyalitetsniveauer og fordele, som medlemmet modtager, er anført nedenfor:
    1. Nyt
    2. Veninde
    3. Søster

    Detaljerede oplysninger kan findes i afsnittet: "My Ksisters Club".

    4. Akkumuleret Cashback kan ikke sælges eller gives som gave, og Cashback kan ikke ombyttes til kontanter. Den akkumulerede Cashback kan kun bruges af Loyalitetsprogram-medlemmet til at betale op til 50 % af varens pris.

    5. Cashback-perioden er 1 år fra hvert køb. Køberen kan kontrollere den tilgængelige cashback på webstedet, til dette formål skal han/hun være logget ind på webstedet og kan også kontrollere i kurven, når han/hun afgiver en ordre.

    6. Ksisters er ikke ansvarlig for eventuel misbrug af Cashback af en tredjepart, medmindre tabet af adgang til kontoen er blevet rettidigt underrettet af Loyalitetsprogram-medlemmet.

    7. Ksisters forbeholder sig ret til at afslutte eller suspendere loyalitetsprogrammet til enhver tid. Ksisters forbeholder sig også ret til at ændre systemet for optjening af cashback.

    8. I tilfælde af opsigelse eller afbrydelse af loyalitetsprogrammet forpligter Ksisters sig til at informere Loyalitetsprogrammets medlemmer på Ksisters' hjemmeside. Ubrugt Cashback før loyalitetsprogrammets ophør eller afbrydelse annulleres.

    9. Medlemskab af Ksisters Club og relaterede tjenester er gratis.

    10. Et medlem af loyalitetsprogrammet kan til enhver tid udelukkes fra Ksisters-klubben efter egen anmodning. I dette tilfælde sender kunden en anmodning til følgende e-mailadresse: [email protected].

    X. Henvisningsprogram

    1. Støtteberettigelse.

    Henvisningsprogrammet er kun tilgængeligt for Ksisters-kunder, der er mindst atten (18) år gamle på deltagelsestidspunktet. Din deltagelse i henvisningsprogrammet og brugen af dit henvisningslink eller din kampagnekode udgør din fulde og ubetingede accept af de vilkår og betingelser, der er fastsat i denne aftale, samt af Ksisters' beslutninger og fortolkninger, som skal være endelige og bindende i alle spørgsmål vedrørende dette program.

    En ny kunde under henvisningsprogrammet (i det følgende benævnt "henvisninger") er en kombination af et unikt telefonnummer og en e-mail (som ikke bruges til at afgive ordrer på Ksisters' hjemmeside i nogen domænezone).

    Hvis du er en ny kunde, har du mulighed for at modtage en rabat, når du afgiver din første ordre, hvor rabattens størrelse fastsættes af Ksisters efter eget skøn. For at gøre dette skal du bruge et henvisningslink eller en henvisningskampagnekode, der leveres til dig af en ven. For at kampagnekoden kan anvendes, skal du være registreret eller logget ind på hjemmesiden, og der må ikke være nogen vellykkede køb på din konto.

    2. Generel information om henvisningsprogrammet.

    Med forbehold for de angivne kvalifikationskrav kan du deltage i henvisningsprogrammet efter at have købt de varer, der tilbydes på hjemmesiden. Inden for 48 timer efter modtagelse af din første ordre vil du automatisk blive registreret i henvisningsprogrammet, og som deltager vil du være i stand til at modtage cashback til din ksisters club-konto på 40 DKK (i det følgende benævnt "Cashback").

    Hvis du ønsker at trække dig ud af henvisningsprogrammet, bedes du kontakte os via e-mail: [email protected].

    Som nævnt ovenfor vil der 48 timer efter modtagelse af din første ordre på din konto blive genereret et særligt link eller en kampagnekode ("Henvisningslink"), som vil være tilgængelig på din personlige konto My Ksisters Club.

    Du kan dele dit henvisningslink med potentielle nye kunder.

    Du vil blive krediteret med Cashback for ordrer afgivet af henvisninger, der kommer til Ksisters hjemmeside via dit henvisningslink eller bruger din kampagnekode, når de afgiver deres første ordre, for hvilken henvisningen skal modtage deres første ordre på 270 DKK eller mere.

    Du kan bruge Cashback på samme måde som i Loyalitetsprogrammet.

    3. Modtagelse af cashback

    Cashback vil blive krediteret din konto i loyalitetsprogrammerne.

    Cashback krediteres for brug af dit henvisningslink eller anvendelse af din kampagnekode samt for opfyldelse af andre krav, der er specificeret i disse regler, inden for 48 timer efter, at henvisningen modtager hans/hendes første ordre.

    XІ. Alternativ tvistbilæggelse

    1. Køber har ret til at anmode sælger om erstatning (via e-mail til [email protected]), hvis han ikke er tilfreds med den måde, hvorpå sælger har håndteret hans klage, eller hvis han mener, at sælger har krænket hans rettigheder.

    2. ВI henhold til en særlig EU-forordning kan tvister i forbindelse med onlinekøb løses i hele EU via ODR-platformen, som du kan få adgang til her. Det betyder, at hvis du støder på et problem i forbindelse med et onlinekøb i EU (defekt produkt, manglende mulighed for at bytte et produkt osv.), kan du indgive en klage hurtigere og nemmere via linket ovenfor. Platformen kan bruges af både forbrugere og handlende, og klager kan indgives på et hvilket som helst af de 23 officielle EU-sprog.

    3. Du kan også klage over produktet hos: Center for Klageløsning Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg (https://naevneneshus.dk/). For at klage skal den vare eller tjenesteydelse, du ønsker at klage over, have en værdi på mindst 1110 kr. og højst 100.000 kr. Der opkræves et gebyr for behandling af klagen.

    XІI. Afsluttende bestemmelser

    1. Køber anerkender og accepterer, at rettigheder og forpligtelser mellem Sælger og Køber er reguleret af disse regler og de relevante lovbestemmelser i forbrugerbeskyttelseslovgivningen i Kongeriget Danmark.

    2. Andre spørgsmål, der ikke udtrykkeligt er reguleret i disse regler, skal reguleres af de gældende love, der gælder på tidspunktet for indgåelse af individuelle købsaftaler.

    3. Ved at afgive en ordre bekræfter køberen, at han har læst disse regler og accepterer dem fuldt ud.

    4. Hvis en eller flere bestemmelser i disse regler bliver helt eller delvist ugyldige, vil gyldigheden af de øvrige bestemmelser ikke blive påvirket, og de øvrige bestemmelser vil forblive i fuld kraft og virkning.

    5. Alle priser på varer og tjenesteydelser er inklusive moms på bestillingstidspunktet. Hvis skattesatsen ændres, før transaktionen er afsluttet, eller før varerne sendes, er køberen ansvarlig for at dække overbetalingen, og i tilfælde af overbetaling vil sælgeren straks underrette køberen via e-mail eller post om måder at tilbagebetale overbetalingen på. Der følger også et skattedokument med de afsendte varer. Skattedokumentet kan også sendes elektronisk, via e-mail, i et brev, der informerer køberen om de afsendte varer. Alle priser, inklusive nedsatte priser, gælder indtil videre, eller indtil lagerbeholdningen er opbrugt.

    6. Ved at afgive en ordre accepterer du at modtage en faktura i elektronisk form. Den elektroniske faktura sendes via e-mail. post, i et brev, der underretter køberen om de afsendte varer. Hvis du ønsker at modtage en faktura i papirform, bedes du give os besked, og fakturaen vil blive vedlagt de afsendte varer.

    Disse regler træder i kraft den 07. marts 2025.

    Ved at abonnere accepterer jeg vilkår og betingelser